Vad göra för pengarna?

Hej, nu har snart två veckor av sommar jobbet flugit förbi. Idag var första dagen jag på egen hade behövde åka till jobbet, annars har mamma varje morgon satt sig i bilen och kört mig till jobbet. Jag undrar om hon någonson kommer släppa taget helt om mig och låta mig ta 100% ansvar över mig själv. Imorse gick hon in och väckte mig, sa vad klockan var, talade om när jag senast måste gå hemmifrån för att komma till jobbet itid. Hon ringde mig för att dubbelkolla så att jag var vaken. Hon ringde mig en gång på tunnelbanan och en gång klockan 08.05 för att se om jag hittarde ordentligt. Hon är så söt!
Ända sedan jag fick veta att jag skulle jobba dessa fyra veckor så jag jag längtat efter pengarna jag ska få. Men nu när det bara är fyra veckor kvar veckor kvar tills det att jag har pengaran i min han, så kan jag inte komma på vad jag ska göra för dom? att lägga allt på banken och låta de växa av räntna känns inte aktuellt.
Så vad ska jag göra med mina kära pengar? Att svara någon tusenlapp är en bra idé. Men de resterade tusenpallar? köpa AIK hockey sesongskort vore ju en as rolig grej.
Ska köpa biljetten till AIK -  IF Elfsborg idag iallafall... med en  b a j a r e, känns lite fail.
Från det ena till det andra.. tog med träningskläder till jobbet idag, tänkte träna en timma. Känner mig för att köka en bit tårta bara jag tänker på det. Men nej, eller jo, ska ta en tårtbit när jag kommer hem.
Mamma är på sjukhuset med min bror, han ska kolla om hans fot är helt okej. Vill att hon kommer till jobbet nu, är hungrig, vill ta fika och slaffsa i mig en banan..
Jag tackar angry birds för ett bra selskap. ;)
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0