Åhåhåh vilken härlig dag.

Det är mornar som denna som man förstår alla gubbar och gummor som kommer hem efter deras dagliga morgonpromenad och berättar hur underbart det var att stå vid sjön och lyssna på fåglarna... för när jag går till jobbet klockan 07.30 på morgonen så känner man den där härliga kännslan med tysnaden, innan alla sommarlovas barn vaknar och staden förvandlas till en håla av stress.
Jag är iallafall på jobbet nu, har hunnit dricka upp en kop kaffe och gluffsat i mig en banan. Har egentligen fika paus nu, men jag orkar inte lyffta mig från stolen... visserligen är det hjul på denna, så jag kanske ska ta och rulla till fikarummet? Haha, nej. Halvägs har det nog blivit lika jobbigt om inte jobbigare än att resa sig upp och gå.
Igår drog jag bort lösnaglarna från fingrarna, ser helt sjuk ut nu och det känns som att jag tappat ungefär hälften av mina fingrar. Får bika en tid för nya naglar snart. Orkar inte åka till södertälje bara, de tar en evighet.
Sitter och stirrar ut genom fönstrerna här på plan 9, i ett av fönstrerna ser man globen, klart och tydligt. Den tar upp större ytan av fönstret... Jag vill åka den där "hissen" som går längs med globens utsida. Man blir så sugen när man ser den åka upp och ner hela dagarna.
Jag blir nästan höjdrädd när jag ser fåglarna som cirkulerar i luften här uppe.
Ska träffa en gammal vän idag tror jag, ska bli dunder!
LagSDP
Gå till detaljerad tabell på svenskfotboll.se
Helsingborgs IF 18 19 39
IF Elfsborg 18 16 38
AIK 18 13 35
GAIS 18 7 29
Kalmar FF 18 2 29
BK Häcken 17 16 28
IFK Göteborg 18 1 27
Gefle IF FF 18 -4 27
Malmö FF 17 -2 26
Örebro 18 -4 23
Djurgården 18 -2 21
Trelleborgs FF 18 -13 20
IFK Norrköping FK 18 -10 19
Syrianska FC 18 -6 18
Mjällby AIF 18 -11 17
Halmstads BK 18 -22 7
Det är match på söndag mot IF Elfsborg.
Vi måste vinna, men med 6 raga segrar så är jag inte alltför orolig, vi lirar på hemmaplan dessutom.
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0